Ei oikeen tunnu vapulta. Kaunis on kyllä keli, ihan optimi vappuilma, mut jotenkin se into tähän vappuun (ja sitä kautta juhlimiseen) on jäänyt sinne kouluajoille. Eikä kyllä kovin kestäiskään tänään juhlia kun huomenna pitää olla aikonaan reissuun lähdössä. Munkkeja kuitenkin ajattelin leipoa.

Eilen laitoin sitten hakemukset menemään amk:n aikuiskoulutukseen. Kahteen kaupunkiin restonomikoulutukseen ja yhteen tradenomikoulutukseen. Oikeasti en kyllä halua mihinkään noista... Eikä mun oo varmaan vara edes alkaa opiskelemaan kuin työvoimakoulutuksessa tai oppisopimuksella. Mies on sen verran hyvä sijoittaan rahojaan, että vaikka hänellä on mielestäni ihan kohtuullinen palkka, tahtoo rahat olla aina loppu ennen seuraavaa tiliä... Ja jos mun tuloni tästä vielä pienenee nii... Tai siis eihän mul nyt ole edes tuloja, mut mitä oon laittanu säästöön. Tosin ei minunkaan budjetti oo ihan pitänyt, siksikin vähän epäilen kuinka pärjäisin vielä vähemmällä rahalla.

Tänään ajattelin soittaa ja kysellä lisätietoja siitä pieneläinhoitajakoulutuksesta. Lähinnä siitä kuinka se monimuoto-opetus tapahtuu. Se koulutus kuulostaa kyllä tosi kiinnostavalta, mut en tiedä sitten... Aika huonot mahdollisuudet työllistyä, mutta onhan mulla jo yks ammatti varalla, että johonkin työhön on jo pätevyys ja työkokemusta (vaikken niitä hommia mielellään enää tekis). Mutta miksei sitä sais opiskella mitä haluaa? Yleensä ihmiset tekee vaan asian toisin päin, opiskelee ensin sitä mistä tykkää ja sitten sitä mistä saa töitä, mut minä oonkin vähän erilainen;)

Mutta nyt siivoamaan...